• סוזי בר

כשאשקלון משאירה לשוהם אבק

הבטיחות שעיריית אשקלון רוצה להקנות לתושביה לא מתאימה למועצה המקומית שוהם. ולמה? רק כי האופוזיציה היא זאת שהעלתה את ההצעה על סדר היום.


כחברת מועצה שהיא גם יו"ר האופוזיציה מגיעות אלי סוגיות שהכי קל "להוציא החוצה", ובדרך גם להרוויח רווח פוליטי. לי ברור שאני פועלת מהמקום המאוד מאוזן וענייני וטובת הישוב עומדת לנגד עיני תמיד. אני לא מתבלבלת גם כשמופעלים עלי לחצים. חשבתי שגם המועצה תנהג ככה בהצעה לסדר שהאופוזיציה העלתה אבל אופס, זה לא מה שקרה.


ההצעה לסדר: מעברי חציה בצביעה צבעונית ותלת ממדית המבליטה אותם בקרבת בתי הספר והגנים להגברת בטיחות הולכי הרגל.


להעלות הצעה לסדר זו עבודה. שעות רבות מושקעות בבדיקה מעמיקה ומחקר, טלפונים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נתיבי ישראל, קבלני צבע, משרד התחבורה... הבנתם למה אני מתכוונת.


אז ככה התנהלות תקינה בישיבת המועצה מוגדרת לפי משרד הפנים: "הצעה לסדר היום תובא לפני המועצה בידי חבר המועצה המגיש אותה או מי מטעמו. עולה התנגדות לדון בהצעה – יישמעו דברי המציע אשר מסביר את טעמי ההצעה ודברי מתנגד אחד להצעה במשך זמן שאינו עולה על 10 דקות לכל אחד... בתום ההתנגדות רשאית המועצה להחליט אחד מאלה: שלא לכלול את הנושא בסדר היום להוסיף נושא לסדר היום ולקיים דיון באותה ישיבה לכלול את הנושא בסדר היום של ישיבת מועצה אחרת, להעביר את ההצעה לדיון בוועדה מוועדות המועצה. נושאים שהועמדו על סדר היום בישיבה מן המניין ולא התקיים או הסתיים הדיון בהם – יועברו לסדר היום של הישיבה מן המניין שלאחריה" (מתוך המדריך לנבחר - משרד הפנים)


ומה קורה בפועל בישיבת מועצה בשוהם? תציצו בסרטון ותראו ראש מועצה ממהר (זהירות, מהירות מופרזת...) ויועץ משפטי שלא תפס את העניין שככה לא מתנהלת הצעה לסדר. ראש המועצה העלה לסדר את ההצעה והוריד אותה מסדר היום באותה הנשימה.



כשרוצים להוריד מסדר היום הצעה, שרשויות אחרות בארץ ובעולם מוצאות אותה כחדשנית, מצילת חיים ומביאה לשינוי, אני מצרה על כך שאצלי בבית החשבונאות של קואליציה / אופוזיציה תפסה מקום על חשבון הציבור.


אז מה הקשר אשקלון אתם שואלים? עיריית אשקלון עקפה את שוהם בסיבוב, ואימצה את הפתרון לצמצום פגיעה בהולכי רגל בעיר. אשקלון השיקה לראשונה בישראל מעבר חציה תלת ממדי בעיר . מהנתונים הקשים עולה כי 79% מתאונות הדרכים בהם מעורבים הולכי רגל התרחשו במעבר חצייה שהפך מהמקום הבטוח לחציית הכביש למקום מסוכן.


אז כן, זה מה שקרה בהצעה הנוכחית. אבל אל תדאגו, אני כבר עובדת על ההצעה הבאה שלי לטובת תושבי שוהם.


https://www.mako.co.il/news-israel/local-q2_2019/Article-2e14c7d8d8ce961004.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=1078965476

לכבוד המועצה המקומית שוהם

ראש המועצה מר איתן פטיגרו

מליאת המועצה

הצעה לסדר לישיבת המועצה שתתקיים ביום ה26.3.19

צביעה צבעונית והבלטה של מעברי החציה בקרבת בתי הספר והגנים להגברת הבטיחות שלך הולכי הרגל


הניסיון לחצות כביש במעבר חציה בישוב שלנו נראה כמו משימה בלתי אפשרית ,נראה כי הולכי הרגל הם שקופים ופעולה פשוטה של הליכה (שאותה אנחנו מעודדים )במרחב הציבורי ,הופכת למורכבת ומסוכנת .

מצד אחד הנהגים הדוהרים והממהרים ,הנוהגים בצורה לא בטיחותית, המסכנת אותם ואותנו במרחב הציבורי , מהצד השני התנהגות הולכי הרגל ,חציה אטית,התעלמות מתנועת כלי הרכב בזמן חציה ,אי ציות לחוקי התנועה במעברי חציה ובעיקר השימוש בטלפון הנייד, שגורם לירידה חדה בקשב שלנו לסביבה, ומסיט אותנו מהמתרחש בכביש .

מחקרים מראים כי ילדים ובני נוער פגיעים במיוחד עקב תכונות קוגניטיביות ,התנהגותית ופיזיות אשר מאפיינים אותם .

ההליכה משמשת את הילדים ובני הנוער כאמצעי התחבורה העיקרי ,להגעה לבית הספר ,חזרה מבית. הספר והליכה לחוגים ושאר פעילויות בשעות הפנאי.

מאפיינים של תשתיות וסביבה (מעברים תקינים ומאורים ,עיני חתול ופסי האטה ) אשר ברור כי יש להם השפעה רבה על בטיחות הולכי הרגל הביאו אותי לחשוב על תוכנית שבה נהפוך את הסביבה לפחות שקופה ויותר בולטת ,מעברי החציה יצבעו בצבעים ובדוגמאות בולטות ,הדבר נעשה בהצלחה בעולם .

מצורפות שלל דוגמאות שנאספו מרחבי העולם, עלות ההשקעה היא מזערית ,וחלקה יכול להתקיים כפרויקט קהילתי להעלאת המודעות אצל התושבים ואף יכול להתבצע עיי האמנים המקומיים וגמלאים. בנוסף פרויקט כזה ממתג את שוהם כמרחב ציבורי בטוח לילדים ומבוגרים .

ההצעה מתייחסת

לצביעת מעברי החציה. בקרבת בתי הספר וגני הילדים ובצמתים מרכזיות בהם כמו אזור הספורטילנד. ,המשכן ובית התרבות ,אזור בית הגמלאים והצופים ועוד

כפי שתראה לנכון ועדת תמרור ומליאת המועצה

ההפרש בין צביעת מעברי חציה בפסים לבנים לבין צביעה צבעונית ובולטת יותר הוא מזערי

ניתן לעניין את נתיבי ישראל ,בטרם,אור ירוק ,משרד. התחבורה וכו אם רוצים לטפל בכל מעברי החציה בישוב

הצעת החלטה :

1.מיפוי כל מעברי החציה הרלוונטיים ואישורם עיי ועדת תמרור .

2.בחירת הדוגמאות עיי ועדת תרבות ,תמרור ,תושבים בשקיפות מלאה.

3.ישום עיי צוות מקצועי בחלקו ועיי הקהילה כפי שתקבע מליאת המועצה .

מקור תקציבי -תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מתקצבת מידי שנה את צביעת מעברי החציה הסמוכים לבתי הספר והגנים .

גילוי נאות :חברי מועצה מרשויות אחרות גילו עניין רב בהצעתי ויפעלו לקידומה ברשויות שלהם .

ב ב ר כ ה

סוזי בר

חברת מועצה




0 views